>30min | 2-6 spelers | 2 - middelmatig licht
Word deel van het sprookjesboek en ga drie uitdagingen aan: kies je sprookjesfiguren, stel hen in een slagenspel op de proef en verzamel waardevolle punten om je verhaal te voltooien. Lukt het jou om alle drie hoofdstukken succesvol te doorstaan?
>30min | 3-24 spelers | 1 - licht
Het bekende partyspel vol spanning, snelheid en hilariteit voor grotere groepen. Je speelt in teams. Een van jullie probeert binnen 30 seconden zoveel mogelijk van de 5 begrippen op een kaartje te omschrijven. Hoe meer begrippen jullie raden, des te meer velden jullie op het speelbord vooruit mogen. Welk team bereikt als eerste de finish? Ook bekend van televisie!
>30min | 2-7 spelers | 2 - middelmatig licht
In het bordspel 7 Wonders leid je één van de zeven grote steden van de Oudheid en probeer je daarmee de meeste punten de verzamelen. Benut de natuurlijke rijkdom van je land, ontwikkel je handelskwaliteiten en oefen je militaire macht uit. Op welke manier word jij de grootste heerser uit de geschiedenis? Maar je kunt ook op een andere manier je plek in de geschiedenisboeken bemachtigen. Bouw een architectonisch wonder waardoor de wereld jouw naam nog eeuwen zal noemen. De keuze is aan jou!
>30min | 2-2 spelers | 2 - middelmatig licht
7 Wonders Duel is een stand-alone spel in de wereld van 7 Wonders, speciaal gemaakt voor 2 spelers. Ontwikkel je wetenschap en je leger, bouw prestigieuze gebouwen en leid je beschaving naar de overwinning!
>120min | 3-6 spelers | 4 - middelmatig zwaar
De dood van Koning Robert Baratheon heeft Westeros in chaos gestort. In A Game of Thrones Bordspel 2e Editie, nemen drie tot zes spelers de rollen op zich van de machtige Huizen van de Zeven Koninkrijken van Westeros, in een onverbiddelijke strijd om de IJzeren Troon.
Dit bordspel, gebaseerd op de bestseller serie van fantasieromans 'A Song of Ice and Fire' door George R.R. Martin, stelt spelers voor een episch avontuur waarin meer dan alleen militaire kracht nodig is om te winnen. Wordt het macht door kracht, overredingskracht om de troon te winnen, of het mobiliseren van de dorpelingen naar jouw kant? Door strategische planning, meesterlijke diplomatie en slim kaartspel, verspreid je jouw invloed over Westeros!
Elke speler begint het spel met een leger van Voetsoldaten, Ridders, Belegeringsmachines, en Schepen, evenals een set Order tokens en andere noodzakelijke componenten. Daarnaast ontvangt elke speler een unieke set met Huis Kaarten, die als leiders fungeren in de strijd tegen rivaliserende Huizen.
Elke ronde van A Game of Thrones Bordspel 2e Editie bestaat uit drie fasen: de Westeros Fase, de Planning Fase, en de Actie Fase. De Westeros Fase vertegenwoordigt speciale gebeurtenissen en dagelijkse activiteiten in Westeros. Er zijn drie verschillende Westeros Decks, en elk geeft een verschillende globale actie aan, die mogelijk alle spelers beïnvloedt.
De Planning Fase is wellicht het belangrijkst. Hier wijs je in het geheim orders toe aan al je eenheden door één order token met de afbeelding naar beneden op elk gebied dat je controleert en dat minstens één eenheid (Ridder, Voetsoldaat, Schip, of Belegeringsmachine) bevat. Dit deel van het spel benadrukt diplomatie en deductie. Kun je het bondgenootschap dat je hebt gesloten vertrouwen? Zul je je bondgenoot verraden en hem aanvallen? Spelers kunnen elkaar beloftes doen (bijvoorbeeld voor hulp of vrede), maar deze beloftes zijn nooit bindend. Het resultaat is spannende en boeiende onderhandelingen, die vaak eindigen in verraad dat Westeros waardig is!
Tijdens de Actie Fase worden de orders uitgevoerd en wordt de strijd aangegaan! Wanneer legers elkaar ontmoeten in de strijd, kiezen ze in het geheim één van hun Huis Kaarten om kracht toe te voegen aan de strijd. Ten slotte kunnen de Huizen hun macht consolideren in de gebieden die ze controleren en die macht gebruiken in toekomstige beurten om hun positie in het hof van de IJzeren Troon te beïnvloeden en stand te houden tegen de Wildling Hordes.
Deze tweede editie van A Game of Thrones bevat elementen uit de A Clash of Kings en A Storm of Swords uitbreidingen, inclusief havens, garnizoenen, Wildling kaarten, en Belegeringsmachines, terwijl het nieuwe innovaties introduceert zoals spelerschermen en Tijden van Strijd kaarten.
Tijden van Strijd kaarten zijn een optioneel mechanisme dat een element van onvoorspelbaarheid aan de strijd toevoegt, dat de grillige verschuivingen in het momentum van de oorlog vertegenwoordigt, veroorzaakt door factoren zoals het weer, moreel, en tactische kansen. Tijdens elk gevecht trekken beide spelers één Tijden van Strijd kaart uit een gemeenschappelijk deck, en de waarde ervan wijzigt de kracht van zijn gekozen Huis kaart. Bovendien kan zo'n kaart ook iconen bevatten die de uitkomst van de strijd kunnen beïnvloeden... wat een nieuw niveau van intensiteit toevoegt aan je militaire betrokkenheid.
>40min | 1-5 spelers | 4 - middelmatig zwaar
Age of Innovation is een op zichzelf staand spel dat zich afspeelt in de wereld van Terra Mystica.
Twaalf facties, elk met unieke kenmerken, bevolken deze wereld van verschillende terreinsoorten. In deze wereld ga je strijden om gebouwen op te richten en ze samen te voegen tot steden. Met elk spel kun je nieuwe combinaties van facties en vaardigheden creëren, zodat elk spel anders is.
Je bestuurt een van deze facties en zal het terrein naar je favoriete ondergrond terravormen, zodat je daar je gebouwen kunt oprichten. Nabijheid van andere facties kan je uitbreiding beperken, maar levert je ook aanzienlijke voordelen op in het spel. Deze spanning draagt bij aan de aantrekkingskracht van de Terra Mystica-serie.
Upgrade je gebouwen om waardevolle grondstoffen te krijgen, zoals gereedschappen, geleerden, geld en macht. Bouw scholen om vooruitgang te boeken in verschillende wetenschappen en verzamel boeken die je kunt gebruiken om innovaties te maken. Bouw je paleis om een krachtige nieuwe vaardigheid te krijgen of bouw werkplaatsen, gilden en universiteiten om je cultuur te voltooien.
>60min | 1-4 spelers | 3 - middelmatig
De spelers zijn invloedrijke Amsterdamse kooplieden, aan het einde van de 19e eeuw. Ze vervaardigen allerlei goederen, zoals meubels, tegels en kristal en slaan die op in de pakhuizen bij de haven, om ze vervolgens te verhandelen. Door handig de kaarten te gebruiken en slim dobbelstenen te kiezen, krijgen ze waardevolle grondstoffen. Hiermee kunnen ze huizenblokken in bezit nemen, belangrijke gebouwen bouwen, werklieden inhuren en hun schepen door de haven bewegen.
Amsterdam wordt gespeeld over 12 rondes die elk uit 4 fases bestaan. In de eerste fase pak je een kaart uit het aanbod en leg je deze in je persoonlijke speelgebied. In de tweede fase worden alle dobbelstenen gegooid en kiezen spelers 2 dobbelstenen. Elke speler pakt het aantal grondstoffen van die dobbelsteen gelijk aan het resultaat. Het resultaat geeft aan hoeveel je er mag pakken, maar ook hoe lang het duurt voordat je de grondstoffen in een ronde kunt gebruiken (draaischijf). Daarna draai je de draaischijf, ontvang je alle grondstoffen van die ronde en mag je acties uitvoeren.
Er zijn 8 verschillende acties die in een volgorde en combinatie naar keuze uitgevoerd kunnen worden. Probeer huizenblokken in de stad in bezit te nemen en de gewonnen grondstoffen met je vrachtship naar de verschillende havens te brengen. Door goederen af te leveren ontvang je punten. De huizenblokken leveren aan het einde van het spel punten op. De vooruitgang op de Amstel levert punten op maar draagt ook bij aan de speelvolgorde in de rondes. Door kaarten te activeren ontvang je in je beurt voordelen maar voorkom je ook strafpunten op het moment dat je te veel kaarten onder je spelersbord hebt liggen. Het doel is om zoveel mogelijk munten en punten te verzamelen. Na het uitvoeren van alle acties wordt de ronde afgesloten en na 12 rondes eindigt het spel. De speler met de meeste punten is de winnaar.
>80min | 2-4 spelers | 4 - middelmatig zwaar
Ontdek Andromeda's Edge, een schitterend en onontgonnen gebied in de ruimte, gelegen aan de rand van het Andromedastelsel. Dit gebied, dat bezaaid is met modulaire puinresten van een eerdere beschaving en wordt bewaakt door kwaadaardige galactische plunderaars, vormt de laatste toevlucht voor dappere zielen en roekeloze avonturiers die een nieuw leven zoeken, ver buiten het onderdrukkende bereik van de Lords of Unity.
In Andromeda's Edge ben je aanvoerder van een wanhopige factie die streeft naar het bouwen van een nieuwe beschaving aan de rand van Andromeda. Je start met slechts een ruimtestation, enkele schepen en een handvol middelen. Door je schepen zorgvuldig te plaatsen, verzamel je middelen, claim je manen, verkrijg je modules voor je station, bevolk je planeten en bouw je ontwikkelingen op deze planeten. Je gaat de strijd aan met tegenstanders en streeft ernaar de voortgangstracks te beklimmen: Wetenschap, Industrie, Handel, Beschaving en Suprematie.
In Andromeda's Edge is elke beurt een kans om je strategie aan te scherpen. Of je nu een ruimteschip lanceert om middelen te verzamelen of acties uit te voeren bij Alliantie Basissen, of je schepen terugbrengt naar je station om je motor te activeren, de keuzes die je maakt zullen je toekomst bepalen.
Gedurende het spel bouw je aan je unieke factie, ontwikkel je gebouwen zoals Observatoria, Fabrieken, Ruimtehavens, Steden en Obelisken, en verzamel je station modules die je vooruit helpen op de voortgangstracks. Vooruitgang op deze tracks wordt beloond tijdens tussentijdse evenementen en aan het einde van het spel, en vormt de sleutel tot de overwinning.
>60min | 2-4 spelers | 3 - middelmatig
Betreed de donkere, maar komische kosmos met Arcs, een scherp sci-fi strategisch spel voor 2 tot 4 spelers. Dit spel dompelt je onder in een galactische strijd vol met dramatische wendingen en verrassingen.
In Arcs is de sleutel tot succes het slim inzetten van jouw multi-use kaarten. Bepaal jouw strategie door de leider te imiteren, over te stappen naar nieuwe tactieken, of het initiatief te nemen voor de volgende ronde. Timing is alles in dit dynamische spel.
Elk spel wordt een unieke ervaring door de zelf gedefinieerde doelstellingen waarover iedereen concurreert om te winnen. Bereid je voor om jouw vijanden te verpletteren door jouw vloot op te bouwen voor de strijd, jouw strategie te plannen met drie soorten dobbelstenen en ze dan allemaal tegelijk te gooien om de strijd in een flits te beslechten.
Arcs bevat honderd houten schepen en agenten, 18 aangepaste gegraveerde dobbelstenen, een prachtig zes-panelen bord en een ton aan kaarten met meer dan 60 stukken unieke kunst.
>90min | 1-4 spelers | 4 - middelmatig zwaar
In Ark Nova plan en ontwerp je een moderne dierentuin met het uiteindelijke doel om de meest succesvolle dierentuin te hebben. Je bouwt verblijven, huisvest dieren en steunt natuurbeschermingsprojecten over de hele wereld. Specialisten en unieke gebouwen kunnen je tijdens het spel helpen om bepaalde doelstellingen te realiseren.
>120min | 3-5 spelers | 4 - middelmatig zwaar
Spannend commercieel bordspel voor de echte liefhebbers. Je kruipt in de rollen van industriële pioniers en creatieve doe-het-zelvers als Henry Ford, Walter Chrysler, Charles Kettering, Charles Howard, William C. Durant en Alfred P. Sloan, die de eerste auto's en de voor de bouw ervan noodzakelijke fabrieken en productietechnieken ontwikkelden.
In vier speelronden ontwikkel je voertuigen voor de massamarkt, de middenklasse en de elite, waarmee je zoveel mogelijk winst probeert te maken. De vraag naar auto's in de verschillende klassen is echter nogal wisselvallig. Het is daarom zaak om met een vooruitziende blik te plannen en niet te weinig, maar ook niet teveel auto's te produceren.
Elke ronde koop je fabrieken en onderdelenfabrieken. Vervolgens bepaal je hoeveel auto's je produceert. Daarbij is het belangrijk om de vraag goed in de gaten te houden. Omdat je van tevoren al een fiche met een getal krijgt, kun je al een kleine inschatting maken. Ondertussen moet je in de gaten houden dat je op tijd nieuwe fabrieken met modernere auto's koopt, want oudere fabrieken worden met boetes bestraft.
>30min | 2-2 spelers | 2 - middelmatig licht
Awkward Guests 2: The Berwick Cases is een titel in de Awkward Guests-serie, speciaal ontworpen voor twee spelers of teams. Dit dobbel-, mysterie- en deductiespel daagt je uit om niet alleen de moord op een van de Berwick-tweelingen op te lossen, maar ook om de moord op haar zus te plannen.
Het spel herschept de twee moorden op de Berwick-zussen op verschillende manieren. Spelers nemen bij elk geval een andere rol aan. In de ene zaak kruipt een speler in de huid van de meesterbrein die de moord beraamt, terwijl de andere speler de rol van onderzoeker op zich neemt en de misdaad probeert op te lossen. De eerste onderzoeker die de drie cruciale vragen correct beantwoordt—wie Beatrice of Berenice Berwick heeft vermoord, hoe de moordenaar haar om het leven heeft gebracht en waarom—wint het spel.
Tijdens hun beurt werpt de onderzoeker de ondervragingsdobbelstenen en plaatst de resultaten op het spelbord om te bepalen welke informatie ze van hun rivaal, het meesterbrein, willen ontvangen. Ze kunnen verdachten ondervragen, het huishoudpersoneel onder de loep nemen, de plaats delict inspecteren, aanwijzingen doorzoeken in het Berwick-landhuis of de politierapporten raadplegen. Het meesterbrein onthult vervolgens de gevraagde informatie. Met deze nieuwe aanwijzingen kan de onderzoeker conclusies trekken en de zaak verder ontrafelen.
bekijken 1 naar 12 of 196 resultaten